Медията на скритата истина. За нещата каквито са!

СЗО си купи YouTube

Ама вие да не си мислехте, че YouTube е свободна медия на богати хора? Или че СЗО не е частна структура… Реално и ООН (на която СЗО е подразделение) е организация, спонсорирана от частни компании с известен дял на някои световни правителства. 

Всичко се купува и въпреки че парите са дадени някъде под масата, сделката е факт, да ни е честито! В следващата пандемия няма и да чуете гласовете на неудобните учени. Не и в законния Интернет. 

Единственото, което не могат да ни отнемат, е навикът да мислим с главите си. Ако сме успели да го развием…

Сделката

Световната здравна организация (СЗО) поема контрола върху съдържанието, което се популяризира в YouTube чрез партньорство с Google. Целта на партньорството е „да предотврати разпространението на дезинформация – неволно или умишлено“.

„СЗО и партньорите ѝ признават, че дезинформацията онлайн има потенциал да пътува по-далеч, по-бързо и понякога по-дълбоко от истината – в някои социални медийни платформи е 70% по-вероятно да бъде споделена дезинформация, а не точните новини. За да се противопостави на това, СЗО предприе редица действия с технологичните компании, за да остане една крачка напред“, посочва СЗО на своя уебсайт.

Както беше доказано през цялата ковид ера, пропагандната машина на правителства, органи за обществено здраве и международни организации като СЗО разпространяваше дезинформация, като в същото време цензурираше истината. По-правдиво твърдение би гласяло:

СЗО и партньорите признават, че фактите и истинността онлайн имат потенциала да пътуват по-далеч, по-бързо и понякога по-дълбоко от официалния разказ – в някои социални медийни платформи истината е със 70% по-голяма вероятност да бъде споделена спрямо официалната версия. За да ви попречи да чуете аргументите и доказателствата на истината, СЗО предприе редица действия съвместно с технологичните компании, за да остане една крачка напред“.

Ангажиментите на YouTube

В опит да ограничи „дезинформацията за здравето“, YouTube обяви, че ще сертифицира кои медицински специалисти са „надеждни“ и „авторитетни“ източници на информация.

За да кандидатстват за етикетиране като „надеждни“, потребителите трябва да представят своя лиценз и да се придържат към „най-добрите практики“ за споделяне на здравна информация, определени от Световната здравна организация (СЗО), Съвета на медицинските специализирани дружества (CMSS) и Националната медицинска академия (NAM).

От своя страна YouTube ще дава тласък на „авторитетните“ източници в алгоритъма и неавторитетните източници ще се потискат. 

„През следващите месеци отговарящите на условията канали, които са кандидатствали чрез този процес, ще получат информационен панел за здравни източници, който ги идентифицира като лицензиран медицински специалист и техните видеоклипове ще се появяват в съответните резултати от търсенето в нишите за здравно съдържание“, се казва в публикацията в блога.

YouTube ще цензурира медицинска информация, която противоречи на позициите на местните здравни власти и СЗО – дори когато информацията, предоставена от СЗО, се окаже невярна. (Този алгоритъм отдавна е заложен и във политиките на Фейсбук, както Богари Медия вече писа: „Facebook спира да препоръчва като свързани групите на здравна и медицинска тематика и отмества новините от такива групи на дъното на „News Feed“, като по този начин налага цензура.“)

Отново фактчекъри

През юли 2021 г. Националната медицинска академия публикува дискусионен документ, за да информира и предостави препоръки за идентифициране на достоверни източници на здравна информация в социалните медии, със специален акцент върху Съединените щати (Фаза 1). СЗО и Националната медицинска академия свикаха среща на интердисциплинарни експерти от цял свят, за да разгледат и валидират тези принципи за глобално приложение (Фаза 2). Домакин на срещата беше екипът на СЗО за цифрови канали, в тясно сътрудничество с Националната медицинска академия и със съдействието на British Medical Journal (BMJ) на 15 декември 2021 г.

За да помогне за справяне с разпространението на неточна информация и дезинформация, Световната здравна организация (СЗО) работи с технологичната индустрия, за да спре разпространението на неточна информация и дезинформация и е произвела ресурси, които да помогнат на хората да идентифицират ненадеждни източници на информация. Твърде е интересно, дали и тези нови фактчекъри ще са от същото тесто като предишните, зад чието мнение се оказа, че никой не застава? 

Позовавайки се на неотдавнашни доклади, колаборацията на CMSS-NAM-WHO заявява в своето резюме на фаза 2, че 59% от световното население използва някаква форма на социални медии, като 90% от американците използват социалните медии за търсене на здравна информация. 

Очевидно е, че нещата са спешни… Свободата на хората да търсят и да обменят информация в Интернет според някои влиятелни кръгове е отишла твърде далеч. 

Изисквания за допустими канали

Кандидатите трябва да представят доказателство за лиценза си, да следват „най-добрите практики“ и да имат канал в „добро състояние“ в YouTube, освен в Обединеното кралство. Правилата на Google за Обединеното кралство са още по-прости: първоначално ще бъдат допускани само каналите на NHS (Националната здравна служба*). Каналите на организацията на NHS също трябва да се самосертифицират, за да отговарят на условията за създаване на здравно съдържание.

А билковите канали?

Ако оставим настрана огромните проблеми с бъркането в генетиката и представянето на тия експерименти като нещо безобидно… ако за миг си представим, че пандемията не се е случвала… да си представим, пречат ли на някого обикновените канали като народни методи на лечение, билкови рецепти и прочее?

Замислете се, какво се споделя в тях. Билки – често евтини и даже безплатни. Опит – личен, на съседа, на баба ни. Насърчения, забележки, приятелски или дори духовни съвети. О, ужас, и всичко това – без да се контролира от Биг Брадър и Биг Фарма. Според вас, това изгодно ли им е? Хората да си помагат, да се питат един друг и най-вече, да се учат от опит, вместо от екрана?

„Нека не забравяме, че патент върху нещо в природата не може да бъде издаден.

Темата с личния опит е дълга и много съществена. Човечество, което умее да прави причинно-следствени връзки между нещата, на които отваря врата и нещата, които идват като последствие, е все още едно духовно човечество. А скъсалите връзката с личния си опит, връзката с обективната реалност, включваща функциите на тялото, на семейството, на родителите и пола… вече са, и скоро ще бъдат още повече поробени на зловещи състояния, за които и науката няма име. 

—–––––––– 

*Националната здравна служба е общ термин за публично финансираните здравни системи на Обединеното кралство.

Тъмбнейл Подкаст Град на Високо

Подкаст: Град на Високо

Виж повече

Последно качени