Медията на скритата истина. За нещата каквито са!

Туитър налага „научен консенсус“ по темата за климата

Twitter заяви на 22 април 2022 г., че ще забрани реклами, които „противоречат на научния консенсус“ относно изменението на климата. Той се присъединява към други технологични компании като Мета и Гугъл в ангажимента да блокира съдържание, което не приема теорията за повлияно от човешкия фактор глобално, драматично изменение на климата (заради тази теория в Европа искат да ни спрат въглищната индустрия и маса други енергоизточници). 

Платформата за социални медии заяви, че сега ще третира рекламите, които „противоречат на научния консенсус относно изменението на климата“ със същите правила, с които третира рекламите, които засягат насилие, ругатни или експлоатиращо съдържание!

Критиците веднага атакуваха тази популистка стъпка на Туитър, дори само от гледна точка, че с нищо не допринася за борбата с отричащите изменението на климата.

Имаме ли наистина „научен консенсус“?

Едно проучване на Ърл Ричи* от университета в Хюстън ни води да преосмислим, откъде идват процентите, които ни сервират големите компании, за да ни убедят, че по някоя тема има „научен консенсус“. Той се ангажира да провери достоверни ли са цитираните на много места 97% консенсус, че на Земята тече климатична криза, причинена от човека.

Според неговия подробен анализ „Тази обществена дискусия започна с кратката статия на Орескес от 2004 г., която включва анализ на 928 статии, съдържащи ключовите думи „глобално изменение на климата“. В статията се казва, че „нито един от документите не е съгласен с консенсусната позиция“ за антропогенното глобално затопляне. Въпреки че тази статия не претендира за конкретна цифра, тя рутинно се описва като показваща 100% съгласие и се използва като подкрепа за цифрата от 97%“.

В проучването от 2004 г. има около 235 статии, или 25%, които подкрепят позицията за антропогенното глобално затопляне. Допълнителни 50% са тълкувани като имплицитно одобрение, главно на базата на това, че са обсъждали оценката на въздействията. В статията си Орескес обаче казва, че някои учени може да вярват, че сегашното изменение на климата е естествено, а не под влиянието на хората.

Според Ърл Ричи: „Въпреки трудностите при определяне на точен брой и мнението, че точният брой не е важен, 97% продължават да бъдат широко рекламирани и защитавани. Някой може да попита защо 97% са важни. Може би защото 97% имат маркетингова стойност. Звучи точно и казва, че само 3% не са съгласни. По подразбиране, този малък брой, които не са съгласни, трябва да са извън масовото течение: маниаци, хронични скептици или „лоши“ представители на индустрията за изкопаеми горива. Те често се описват като „незначително малцинство“. Не е толкова лесно да се отхвърлят дисидентите, ако броят им е 10 или 15 процента.“

Големият капан: „Така мислят всички“

Туитър е последният гигант от Силиконовата долина, който забранява реклами, които противоречат на широко приетите изследвания за изменението на климата. Според компанията подвеждащите реклами отклоняват важните разговори за климатичната криза и Туитър е готов да се лиши от такива приходи. През октомври Гугъл заяви, че ще попречи на отричащите климатичните промени да рекламират или да си осигуряват приходи от съдържанието си на своите платформи, включително Ютюб. През същия месец Мета, която притежава Фейсбук, обеща да засили усилията си за „борба с дезинформацията относно климата“. Но доклад от февруари 2022 г. от групата за наблюдение на Центъра за борба с цифровата омраза установи, че компанията за социални медии не е успяла да етикетира около половината от всички публикации с дезинформация за климата на своята платформа като фалшиви.

Туитър също заяви, че ще се консултира с информация от авторитетни източници като доклади от Междуправителствената група на ООН по изменението на климата, за да определи, кои реклами трябва да бъдат забранени. Говорител на Туитър каза за „Инсайдър“, че ще разчита на технологии и хора, които да проверяват съдържанието, за да наложи политиката. (Относно позицията на ООН за свободата на словото, илюзиите ни все повече се разбиват от реалността. ООН очевидно застава зад много каузи, които целят ограничаването на мненията, изследванията и независимата проверка на фактите.)

Вероятно си спомняте публикацията на Богари Медия относно „инфодемиологията” – новата област, напомняща виртуална „Държавна сигурност“ в защита на т.нар. „единствена истина“ по дадени общочовешки въпроси. Тази „истина“ всъщност претендира за такива защити, през каквито никоя друга истина не може да припари!

След като се опита (за щастие, неуспешно) тотално да заглуши гласовете на учени, алармиращи за ужасните последствия от генните ваксини, сега инфодемиологията явно се е насочила към темата за климата. Военният конфликт в Украйна е добър параван за въвеждане на немислими и недемократични ограничения по теми, които въобще не забелязваме, загрижени за инфлацията и военната заплаха.

Туитър започва с рекламите, но не спира с тях

Що се отнася до работата с потребители, които според Туитър публикуват дезинформация за климата, компанията ще сподели повече през следващите месеци как планира да оформи климатичните разговори на своята платформа. „Оформяне“ трябва да се разбира като „плавно въвеждане на рестрикции“, естествено.

За да изглежда, че рестрикциите са необходими и неизбежни, се включват и прословутите НПО, имитиращи „гласа на народа“. В същия ден, в който Туитър съобщава промяната на своите политики, консорциум от екологични групи с нестопанска цел публикува доклад, критикуващ Туитър, Фейсбук, Гугъл, Пинтерест и Тик Ток за това, че не са прозрачни за това как се справят с дезинформацията за изменението на климата. 

Какво рискуваме, ако оставим компаниите да си разиграват коня?

Едно проучване от 2013 г., градиращо мненията на учените в седем степенна скала от абсолютно несъгласие до пълна убеденост, посочва само около 42 процента напълно убедени учени, че климатичните промени са причинени от човека.

С това не омаловажаваме безочливото и престъпно замърсяване на околната среда, нито грижите това да се поправи. Но идеята на масираните рестрикции в социалните мрежи и големите медии очевидно е че „светът ще загине“, ако не обеднеем драстично, загърбвайки цялата си енергийна индустрия. Видимо от изследванията, това твърдение е ЛЪЖА.Както е известно, много млади скандинавци са толкова уплашени от климатичен колапс, че отказват да създават деца и семейства. Така че, да се подлагат народите, особено по-бедните, на нови, неимоверни, измислени и насочени към завоалирани цели рестрикции при тази липса на научен консенсус, е нещо повече от престъпление!

Последно качени