Медията на скритата истина. За нещата каквито са!

Шамар за собствениците на електрически автомобили в САЩ

Цените на бензина се покачват и вероятно много хора си мислят, че електрическата кола би била отговорът на всички потенциални проблеми, свързани с горивата. Това, което обаче много от шофьорите не знаят, е, че в повечето щати може да се наложи да платят допълнителен данък за тази удобна за планетата земя кола. Все по-голям брой собственици на тези автомобили отчитат тенденцията като значителна несправедливост.

За правителството на САЩ бъдещето е в електрическите автомобили

В началото на май месец администрацията на Байдън обявява, че ще започне план на стойност 3,1 милиарда долара за насърчаване на вътрешното производство на батерии в опит да измести в национален мащаб автомобилите, задвижвани с бензин, с електрически превозни средства.

Според Министерството на енергетиката финансирането ще подкрепи субсидии, насочени към изграждане, преоборудване или разширяване на производството на батерии и компоненти за батерии, както и създаване на съоръжения за рециклиране. Безвъзмездните средства ще бъдат финансирани чрез двупартийния закон за инфраструктура на президента Джо Байдън на стойност 1 трилион долара, който включва повече от 7 милиарда долара за укрепване на веригата за доставки на батерии в страната.

Счита се, че „електрификацията на транспортния сектор ще бъде от решаващо значение за смекчаване на климатичните промени, причинени от човека“, и че „транспортният сектор има един от най-големите приноси за емисиите на парникови газове в САЩ, представлявайки приблизително една трета от емисиите всяка година.“ Но какви „привилегии“ се очертават пред спасителите на държавата от вредни емисии?

„Шамар в лицето“

Дейв Гилбърт смята, че постъпва правилно, карайки хибридна Toyota Camry, за да пести бензин и да пази околната среда.

В момента той изминава средно 35,1 мили на галон и усеща като шамар в лицето факта, че неговият щат Кентъки е на път да му нанесе 70 долара годишна надбавка за шофиране на хибриден автомобил. Това означава, че на практика ще удвоят таксата за регистрация на 12-годишния му хибрид на Toyota. Поне Гилбърт не кара Tesla: собствениците на електрически автомобили в неговия щат са изправени пред нова годишна такса от 150 долара.

Държавата губи заради необлагането на горивата

Според Националната конференция на държавните законодателни органи (NCSL) 30 щата сега нанасят удар с годишни такси на собствениците на хибридни и електрически автомобили. Друга дузина щати обмислят добавянето на тези такси, за да компенсират парите, които според техните законодатели губят от данъци върху бензина.

В допълнение, някои щати добавят повече от просто допълнителна такса по време на подновяване, а именно малък данък към таксата за електричество на обществените зарядни станции.

Ще въведат ли акциз върху тока

Гилбърт счита, че ще започнат да начисляват и акциз върху електричеството, ако се използват зарядни станции за зареждане на батериите.

Държавите обаче защитават допълнителните такси. Директорът на транспорта на щата Охайо, който начислява тези такси, казва, че всичко е свързано с всеобщия принос за поддържането на пътищата на щата.

„До този момент, ако сте шофирали електромобил или хибрид до степен, в която не използвате бензин, вие не помагате за поддържане на системата, от която зависите“, каза ни Джак Марчбанкс. Но Consumer Reports твърдят, че тези такси са по-големи от това, което средният шофьор на автомобил на газ плаща като данъци върху бензина, и се опасяват, че новите такси ще откажат хората да купуват автомобили, които пестят гориво.

Как ще реагират хората

Гилбърт счита, че този данък е грешен и несправедлив начин за финансиране на поддръжката на пътищата. Също така смята, че той и други собственици на хибриди са ощетени за това, че са „направили добро за планетата земя“. Дали действително е справедливо, или не, е спорно, но е сигурно, че обществото се разиграва от въздушни обещания.

Според нов анализ на Consumer Reports собствениците на електрически превозни средства в някои щати плащат по-високи годишни такси за шофиране на автомобили с нулеви емисии, отколкото тези, които използват бензин. Това естествено няма как да се понрави на гражданите.

Какви ще са тенденциите в бъдеще

От 26-те щата, които налагат такси за електрически превозни средства, 11 таксуват повече за електромобили, отколкото собственик на традиционен автомобил, задвижван с бензин, който в крайна сметка плаща данъци за гориво всяка година. Три от тези 11 щата таксуват поне двойно по-голяма сума.

Тенденциите за таксите, обикновено плащани чрез годишно подновяване на регистрацията, също не изглеждат обещаващи. Други 12 щата обмислят свои собствени предложения за такси за електромобили – седем от които ще се удвоят с течение на времето.

Тенденцията през последната година беше да се приемат повече такси, може да има реакция срещу това в близко бъдеще и се надявам, че ще има, но тенденцията в момента изглежда е добавяне на още такси“, каза Шанън Бейкър-Бранстетер, анализатор от Consumer Reports, който е съавтор на изследването.

Таксите се използват за финансиране на проекти за магистрали и транспортна инфраструктура, която обикновено се финансира чрез данъци за гориво. Тъй като все повече потребители преминават към електричество, законодателите се притесняват, че няма да генерират достатъчно финансиране, за да поддържат пътищата ремонтирани. Държавите също така твърдят, че батериите за електрическите автомобили ги правят по-тежки от превозните средства, задвижвани с гориво, което причинява повече износване на пътя. Електрическият автомобил Nissan Leaf тежи 3440 паунда, 1000 паунда по-тежък от техния Nissan Versa, задвижван с бензин с подобен размер.

Изглежда, че оптимистичните прогнози, които властта опитва да прокара чрез „зелените“ си политики, не са толкова безпроблемни, колкото се представят, а нито ефективността, нито по-нататъшното рециклиране ще се окажат толкова лесна задача пред обществото. 

Тъмбнейл Подкаст Град на Високо

Подкаст: Град на Високо

Виж повече

Последно качени