Медията на скритата истина. За нещата каквито са!

„Несправедлива практика“ ли е да си добър ученик?

Щатският съвет по образованието в Орегон премахва необходимостта от полагане на изпити за дипломиране в гимназията за период от пет години (поне до 2029 г.). Мярката е с цел подкрепа на учениците от малцинствата, които „не се справят добре“. 

А в Портланд до 2025 г. се очаква всички училища да започнат прилагането на нови „справедливи практики за оценяване“, които забраняват на учителите да поставят слаби оценки за преписване, непредставяне на домашна работа и лошо поведение. Инициативата имала за цел да се справи с „расовите различия“ и „неравенствата“ в оценяването и обучението.

“Расистко” ли е да си добър ученик?

След единодушно гласуване ръководителите на училища в Орегон отново премахнаха изискването за покриване на стандартизирани резултати за умения в четене, писане и смятане, необходими за получаване на диплома при завършване на училище. Решението ще бъде в сила най-малко още пет години. 

По време на ковид пандемията стандартизираните тестове не се провеждаха на фона на затварянето на училищата. Сега аргументът е, че тестването на уменията е „несправедливо“ спрямо учениците от малцинствата, които не се справят добре. Задължителните държавни стандартизирани тестове все още ще се прилагат за повечето ученици от гимназията, но те няма да се вземат предвид при решението дали даден ученик притежава умения, за да завърши. 

Доводите, че на цветнокожите ученици, учениците с увреждания и тези, които учат английски като втори език, се е налагало да вземат допълнителни уроци, за да завършат, са донякъде обясними. Но внушенията на все по-засилващата се Woke индоктринация в САЩ не закъсняха. Председателят на щатския съвет по образование Гуадалупе Мартинес Сапата, по време на заседанието през септември, определи реториката за слабите резултати на маргинализирани ученици като „аргументи за расово превъзходство“.

Опасното прехвърляне на проблемите с неспрявящите се ученици от определени малцинствени групи, които са налични и в България, на терена на политическите идеологии, под претекст за „приобщаване“, „равен достъп“, „преодоляване на негативни стереотипи“ и „толерантност“, могат да доведат и нашата образователна система до подобни парадокси.

В Орегон стотици граждани са изразили неодобрението си към новите директиви и са призовали борда по образованието да възстанови стандартите. Пред телевизия “Фокс нюз” (FOX News) бившият кандидат за губернатор Кристин Дразан настоя, че „не е фанатично и не е расистко да искаш твоят ученик наистина да може да учи“. Но тези гласове бяха заклеймени от Сапата като „кампания за дезинформация“.

Приравняването на всички към едно ниво: справедлива практика или катастрофа?

Държавните училища в Портланд се обучават чрез семинари в нови „справедливи практики за оценяване, които забраняват на учителите да поставят слаби оценки на ученици, които преписват или не изпълняват поставените им задачи, съобщи “Вашингтон фрий бийкън” (Washington Free Beacon). Целта била да се справи окръга с „расовите различия“ и „неравенствата“ в оценяването и обучението.

Още по-озадачаващо е решението да се премахнат санкциите и за т.нар. „неакадемични фактори“, като „участие, присъствие, усилия, отношение и поведение“. Очаква се новите насоки да влязат в сила до 2025 г. за всички училища в системата на Портланд. 

Ерика Санзи, един от директорите от групата за родителски права „Родители, защитаващи образованието“, определи практиките за „справедливо оценяване“ като нараняващи както затруднените, така и учениците с високи постижения.

За образователната пропаст в българското образование гледайте публичната дискусията на BogariMediа и Ispaneum: Започналата учебна година – А сега накъде? – YouTube

Санзи коментира пред Free Beacon, че „тези справедливи политики за оценяване, колкото и да са добре замислени, са катастрофа за учениците, които се трудят най-много“.

Новата инициатива, претендираща за „устойчивост към пристрастия”, може да доведе и до санкциониране на учителите, които си позволят да пишат ниски оценки на ученици, които преписват, нямат домашни и са с лошо поведение, което се причислява към „фактори, които отразяват средата на ученика.“ Учителите ще трябва да пишат в такива случаи оценка, най-малко 50%, при типичната скала за оценяване „0–100“.

Задава ли се нова „културна революция“ в съвременното образование?

Хедър Мак Доналд, известна американска писателка и сътрудник на Института “Манхатън”, при участието си в Международната среща на върха на образователния институт “Матиас Корвинус Колегиум” в Будапеща през 2022 г. предупреди за настъпваща „културна революция“ в западните университети. 

Друг учен, климатологът Джудит Къри, в изказване по отношение на своята научна област пък завява, че климатологията се е превърнала в „политическа партия с тоталитарни тенденции“ и че все повече „политическата каруца, дърпа научния кон“. 

Изходът

Образованието започва от самото раждане на детето и основополагаща е семейната среда. От тук трябва да започне грижата и подпомагането за добрия старт на всеки ученик. Образованието не е просто преподаване на знания, но предаване на традиции, ценности и култура.Децата трябва да бъдат насърчавани да се развиват и то стъпвайки на постиженията и най-доброто, достигнато от тези преди тях. Всяко призоваване към уравновиловка и снижаване на критериите за развитие води до деградация и унищожаване на мислещите личности. Докато грижата за децата и образованието на учениците не се отклони от политическите идеологии и не се върне към родителите, семейството и развито гражданско общество, не може да се очаква нищо добро.

Тъмбнейл Подкаст Град на Високо

Подкаст: Град на Високо

Виж повече

Последно качени