Медията на скритата истина. За нещата каквито са!

Balenciaga- педофилски скандал изплува от калта на „етичната мода“

Вълна от отвращение се надигна покрай рекламна кампания на модната марка Balenciaga, залагаща на сексуализирането на деца и детска порнография. В срамната фотосесия са заснети малки момиченца, носещи сак във формата на плюшено мече, облечено със садо-мазо колани и аксесоари със сексуална конотация.

Промотира ли Balenciaga детска порнография?

Скандалът се разрасна още повече, след като вниманието беше привлечено от скрито послание, свързано отново с темата за педофилията, в снимка от друга фотосесия на Balenciaga, рекламираща колекцията пролет-лято 2023. В кадъра чанта, продукт от сътрудничеството с Adidas, е поставена на бюро, покрито с документ от Решение на Върховния съд на Съединените щати по дело за детска порнография от 2008 г. („Съединените щати срещу Уилямс“). 

Делото е образувано поради това, че тогава Майкъл Уилямс е обвинен в публикуване на предложения за обмен с други потребители на материали със сексуално насилие над деца въз основа на щатски закон, който забранява разпространението и промотирането на „самозадоволяване с детска порнография“. Съдът разглежда конституционосъобразността на този закон, тъй като е изложен аргументът, че „този закон нарушава свободата на словото“. В решението си Върховният съд определя, че обменът на детска порнография не е защитен от Първата поправка на Конституцията на Съединените щати (набор от клаузи, които гарантират защитата на основни свободи като свободата на словото), тъй като в обсега на защитата не влизат дейности, които промотират или сами по себе си са престъпления, каквото например е притежанието на детска порнография.

Скандалът с двете „грешки“, обявени от модната марка Balenciaga като „фалшива връзка“ и „резултат от безотговорна небрежност“, е смущаващ и провокира силен отзвук в обществеността и недоверие в тази позиция.

Категорично осъждаме всякаква злоупотреба с деца“, но „не предприемаме правни действия“?

Balenciaga декларира, че „Ответниците са отговорни за всички вреди, произтичащи от тази фалшива връзка“ и заяви, че подава жалба пред съда в Ню Йорк срещу компанията North Six и сценографа Никола де Жарден с претенция за 25 милиона долара обезщетение. Скоро след това обаче генералният мениджър на модната къща се извини „лично“ и обяви, че марката „е решила да не предприема правни действия“. 

Могат ли изобщо да претендират, че подобни снимки са „грешка“, ако виждаме, че тази грешка не е инцидент, а е тенденция?

Повтаря ли се „грешката“, или това се показва нарочно?

В интернет пространството се завъртяха и други асоциации, провокирани от скандалните „творчески“ концепции, които Balenciaga промотира. На една от снимките се вижда тиксо, което е с уж „сгрешен“ надпис на марката – BAALENCIAGA, с двойно А.

Мнозина в социалните мрежи направиха връзка с познатия от Библията Баал – божество, почитано от ханаанците (описано в Стария завет, по времето на пророк Илия; същото „божество“ е познато в древносирийския пантеон; Баал се отнася или обозначава най-високопоставения дявол или самия Сатана, който, забележете – яде деца).

Връзките не спират дотам

В туитър се разпространи видео на участници в модно шоу на компанията от преди години. Шокиращите кадри показват как гости са си взели артикули от марката Баленсиага на мероприятие – кукла на бебе, плюшена играчка и някакви дрехи, оцапани с изкуствена кръв.

По подобен начин наблюдателни хора публикуваха в социалните мрежи намерени скрити послания в други фотосесии на модната компания Баленсиага. 

Във фотосесия като „обстановка“ са позиционирани книги на Михаел Борманс, художник и писател, с меко казано смущаващо съдържание. Става дума за книгата му, наречена „Огън от Слънцето“, където са поместени негови произведения с голи деца, играещи си с разчленени човешки органи и омазани в кръв:

Етичната мода“, отговорна към океаните – „престъпно небрежна“ към педофилията

Balenciaga е част от луксозните модни марки в групата Kering (която притежава също Gucci, Saint Laurent и др.). Kering са сред основните компании в глобалната инициатива на модната и текстилна индустрия Fashion Pact, ангажирани с ключови екологични цели като защита на океаните, биоразнообразието и борба с глобалното затопляне. Мисията на Fashion Pact е възложена от Еманюел Макрон на председателя и главен изпълнителен директор на Kering Франсоа-Анри Пино, а модният пакт е представен на срещата на върха на Г-7 в Биариц. Ема Уотсън се присъединява към администрацията на група Kering, като е избрана за председател на Комитета за устойчиво развитие на борда. Изпълнителният директор на Kering Пино обявява, че екологичният и феминистки активизъм на Ема Уотсънрезонират много силно с ценностите и каузите“ на модната група. Ема Уотсън поддържа и търсачката Good On You, която „измерва етичното ниво“ на марката на дадена дреха, т.е. какъв е „екологичният отпечатък, уважението към животните и условията на труд на служителите“, произвели дадения артикул.

Всичката тази екологична и феминистка активност на Kering очаквано е похвалeна звучно от казионните медии, но остава въпросът, как така са допуснали такава престъпна „небрежност“ по толкова критичния и наболял проблем с педофилията и насилието над деца? Дали това е грешка, или съзнателен опит за нормализиране на чудовищни неща?

Дяволът носи… Balenciaga? 

Зад мащабните зелени завеси, с гръмогласно прокламирани лозунги за спасяване на океана и биоразнообразието, минава ли незабелязано вонящият парад на престъпна извратеност, сексуално насилие над деца и откровен сатанизъм? Прави ли се опит да се нормализира недопустимото, когато става дума за деца и етика?

От 2014 г. главен стилист на Balenciaga е Лота Волкова. Тя си сътрудничи също с марки като Vogue, Adidas, Chanel и Jean Paul Gaultier. Името ѝ (Волкова, от вълк на руски) отговаря на подхода ѝ. Провокативната стилистка е известна с шокиращите си публикации в Instagram, свързани с канибализъм, сатанизъм и насилие над деца. Тя направи частен своя Instagram акаунт, след като беше засечена от интернет детектори заради множество публикации, споменаващи даже и канибализъм над деца, където е сложила хаштаг #canniballotta. 

След скандала същата стилистка веднага си заключи инстаграм акаунта, както и всички останали социални мрежи, защото нейни стари постове със скандално съдържание плъзнаха по мрежите. Веднага дойде и опитът за измиване на имиджа, когато редица медии излязоха със статии, че моделът в дясната снимка по-горе всъщност не е Лота Волкова, а модел от някакво китайско модно шоу, с опит целия скандал да се етикетира като „фалшива новина“. Въпросът обаче остава – дори тя да не е моделът, съвсем възможно е тя да е стилистът и на въпросното китайско модно шоу. Защото същата Волкова има редица постове в подобна посока, които винаги ще оставят следа в интернет и не могат да се премахнат с изтриване на акаунти.

Парад на лукса от калта

Артистичният директор на Balenciaga Демна Гвасалия се слави с шокиращите си решения за сценарий и реализация на рекламните шоута на модната къща. Скандализирайки медиите, тя осигурява необходимия рекламен „шум“ (провеждане на дефиле в гей клуб, продажба на разкъсани и състарени кецове на цени от 395 € до 1450 € и пр.).

Последното „арт“ решение е не по-малко знаково: стадион във Вилпент беше залят с кал, за да се превърне в постапокалиптична сцена на кампанията пролет-лято 2023 г. 

Вярно е, че „няма лоша реклама“, но с последния педофилски скандал на Balenciaga се създаде и нов плашещ термин в модата, т.нар. „педо-шик“.

До какви компромиси обаче в името на печалбата са способни да стигнат в бранша? Възползват ли се покрай това и откровено извратени мозъци, за да ни натрапят измеренията на отблъскващия си и непрогледно тъмен свят?

Ще затъне ли човечеството в тази кал, парадирайки за нов вкус към изкуството и лукса?

За истинските въпроси

Подобно на ЛГБТИ пропагандата, която се превръща все повече в политика, която се „спуска отгоре“ (тоест има целенасоченост от световните елити, а не е просто масово явление в обществото), така и тук е редно да зададем въпроса – защо това се прави, при това публично?

Наивно е да смятаме, че това е просто грешка на компанията и че тези т.нар. „Easter eggs“ (скрити послания) са плод на погрешно нает стилист или фотограф с извратен характер, мислене и т.н. Очевидно става дума за целенасочена дейност, която цели тези неща да са явни. Някои будни граждани твърдят, че целият скандал е с цел да се нормализира педофилията, да се покаже тя на света. 

Но тези скандали и смущаващи събития трябва да ни говорят, че зад тези явления стоят координирани, целенасочени кампании, кръгове, дори секти, които имат своите последователи, инфлуенсъри и т.н. 

Фактът, че тези неща са публични от години, както и явното мълчание на големите медии преди да са принудени да засегнат въпроса поради популярността на скандала в социалните мрежи, са показателни за истинността на твърдението за реална конспирация (заговор). 

Това се подкрепя и от факта, че за разлика от други глупави или свързани с нарушаването на политкоректността скандали, при които редица известни личности застават с позиция, за този скандал има пълна тишина от страна на популярните личности.

Едно е ясно – светът е много по-духовен, отколкото масата хора си мислят. 

Тъмбнейл Подкаст Град на Високо

Подкаст: Град на Високо

Виж повече

Последно качени